Retourneren, garantie, aansprakelijkheid en klachten

Annuleren

Wil je na betaling je bestelling bij Jana Cotton Design annuleren of aanpassen? Je hebt een vergissing gemaakt in het afleveradres, of in je productkeuze? Neem direct contact met ons op. Daarna zijn de mogelijkheden:

1. indien de bestelling nog niet verzonden is passen wij je bestelgegevens aan. We kunnen je aflever-adres nog wijzigen of je bestelling annuleren. In dat laatste geval regelen we met je dat je je geld terugkrijgt.

2. Als je bestelling al is verzonden, dan kun je deze niet meer annuleren, en gelden de beperkingsregels voor retour, zie verderop. Maar als je ons tijdig gemeld hebt dat je van je bestelling af wilt zien en je stuurt je bestelling in ONGEOPENDE verzendverpakking en op jouw kosten aan ons retour, kunnen wij je een vervangend product sturen of je aankoopbedrag vergoeden. Volgens de wet moeten wij je voor dat geval een herroepingsformulier aanbieden, dit kun je downloaden met een knop onderaan de pagina.

Retourneren

Met de verscherpte maatregelen rond de uitbraak van het Covid 19-virus geldt voor onze niet-medische mondkapjes de uitzonderingsbepaling op het retourrecht voor hygiënische produkten. Na het verbreken van de verzendverpakking (de verzegeling) kunnen wij ze niet terugnemen (zie ook onze algemene voorwaarden).

Hebben wij je aantoonbaar een verkeerd product gestuurd, je kreeg niet het mondkapje dat je besteld hebt, dan willen wij dit natuurlijk wel recht kunnen zetten, We verzoeken je ons dit zo spoedig mogelijk te melden, liefst per e-mail met je factuur in bijlage. Wij laten je dan zo spoedig weten hoe je het mondkapje op onze kosten kunt retourneren, zodat wij je zending kunnen herkennen en daarna vernietigen.  Je krijgt een tegoedbon voor je aankoopbedrag, waarmee je een nieuw product kunt bestellen. Let wel op: wanneer je de transparante produktverpakking van het mondkapje hebt geopend, vervalt ieder recht op retour. Je had door de verpakking heen kunnen constateren of je bestelling correct was. Na opening is er voor ons geen zekerheid dat het product nog onbesmet is en voor onszelf geen risico vormt.

Heb je hier vragen over? Neem gerust contact met ons op.

Garantie /aansprakelijkheid

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in goede conditie aan jou te leveren. Toch kan er iets gebeuren waardoor je aanspraak wilt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van enig gebrek melding bij ons hierover te maken, waarna wij, als het gebrek binnen de garantie valt, kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Voor mondkapjes zijn er echter bijzondere bepalingen van kracht, zodra je de verpakking hebt geopend vervalt je recht op retour en garantie.

Voor het gebruik van het niet-medische mondkapje zijn er overheidsrichtlijnen, die we zo goed mogelijk op onze site hebben vermeld, samen met tips en ervaringsadviezen. Wij hebben onze katoenen mondkapjes op een dergelijk gebruik afgestemd. Maar we kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de levensduur, slijtage en schade door (onjuist)gebruik van het mondkapje.

Heb je hier vragen over? Neem gerust contact met ons op.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal volgens de regels gaat. Als je ergens een klacht over hebt, kun je met ons contact opnemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om een geschil aan te melden voor bemiddeling bij Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Het is voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Formulier Herroeping
Word – 30,6 KB